Hedendaags Ontbijt

De sandwichspread tuinkruiden smaakt naar de fritessaus van de McDonald’s. Al een paar dagen trek ik iedere ochtend dezelfde conclusie. Dan kijk ik naar de halve boterham in mijn hand en dan denk ik: ‘het maisbrood versterkt het beeld alleen maar. Net zo geel als de patatjes waar je de fritessaus normaliter mee nuttigt. Gelukkig smaakt het brood wel gewoon zoals brood.’ Aangezien ik nu al begonnen ben aan de glazen pot die beweert lekker fris en anders te zijn, maak ik het op ook. Maar wat moet ik in hemelsnaam daarna op mijn brood doen als ontbijt? Ik heb nu wel even genoeg van alle kaas en hagelslag. Ik ben natuurlijk niet zomaar aan die sandwichspread begonnen. Ik zocht iets anders met zo min mogelijk suiker en zonder vlees. Oh en geen eieren, want die bewaar ik voor in de middag. Niet bepaald een makkelijke opgave kan ik je vertellen. Het brengt mij tot de volgende vragen: wat hebben andere mensen ’s ochtends op de boterham? Eten de mensen eigenlijk nog wel brood? Of zitten ze massaal aan de muesli en de fruitshakes? Ik ben oprecht benieuwd dus ik hoor het graag. Hopelijk vind ik dan snel een nieuw ontbijt, want zo smakeloos de dag beginnen is toch best zonde.

3 thoughts on “Hedendaags Ontbijt

  1. Erick says:

    In mijn omgeving eten de meesten toch gewoon brood. Ik was dat op een gegeven moment ook zat, dus ik ben overgestapt op yoghurt en cruesli. Tegenwoordig maak ik mijn eigen muesli (boekweit, haver, kokos, rozijnen, kaneel, pure chocola, honing), vooral omdat dat goedkoper is, maar ook wel een beetje omdat ik dan controle heb op m’n suiker 😛

    Liked by 1 person

Leave a Reply

