Vision Wall

Zoals verwacht ben ik teruggekomen van vakantie met hernieuwde energie en zelfs met meer dan dat. Ik heb namelijk weer een doel voor ogen. Het doel is zo helder en uitgebreid dat ik weer eens de methode van een vision board heb toegepast. Dat wil zeggen dat je bijvoorbeeld een stuk papier of karton beplakt met afbeeldingen, trefwoorden en citaten die laten zien wat jouw verlangens zijn in het leven. Daar zit een hele filosofie achter zoals beschreven in het boek ‘The Secret’ van Rhonda Byrne.

Ongeveer tien jaar geleden maakte ik mijn eerste vision board, vele anderen volgden en dat heeft eigenlijk altijd goed uitgepakt. Ik had alles gekregen wat mijn hartje begeerde en vond het wel best zo. Ik maakte geen nieuw vision board meer. Terugkijkend op toen zie ik dat vanaf dat moment mijn focus op andere mensen is komen te liggen. Ik dwaalde steeds meer van mijn eigen pad af en was uiteindelijk helemaal ‘Verdwaald’. In de tijd daarna maakte ik steeds dezelfde fout, ik zat vast in een bepaalde ‘Routine’ en dat wist ik alleen niet hoe ik dat kon doorbreken. Wat ik ook deed het was nooit ‘Goed Genoeg’. In mijn welverdiende vakantie heb ik uiteindelijk het keerpunt bereikt. Mijn focus ligt vanaf nu weer op mij.

Deze keer heb ik echter geen papier of karton gebruikt om mijn visie te etaleren. Ik koos voor een muur. Daarmee heb ik direct iets aan de psychiatrische inrichting gedaan waar mijn studio mij aan deed denken. Bovendien kan ik (mocht het nodig zijn) de visie heel makkelijk weer aanpassen. Hoe dan ook ben ik zeer tevreden met het resultaat. Wellicht dat het jou ook inspireren zal. Aanschouw bij dezen mijn Vision Wall.

IMG_4206

Leave a Reply

