Super Service

Onderweg naar huis ben ik vastbesloten om een nieuwe telefoon aan te schaffen. Als ik mij niet vergis, verloopt volgende maand mijn tweejarig abonnement bij Telfort. Eigenlijk ben ik al veel langer toe aan een nieuwe telefoon. Ik heb hem één keer op straat laten vallen nou dan weet je het wel. Gelijk heel je glas vol met barsten. Gelukkig doet mijn toestel het nog wel, maar je ogen worden er niet beter op. Het is knap lastig lezen als de helft van de tekst achter diepe krassen ligt. Uiteraard kun je ook alleen het scherm laten vervangen. Wat mij betreft is dat veel te duur of het nou een LCD Touchscreen is of niet. Ik heb daarom netjes gewacht tot het naderen van de einddatum van mijn abonnement. Vandaag is het zover. Aangezien Baarn geen Telfortwinkel heeft loop in onderweg naar huis de Telfortzaak in Hilversum binnen.

Een vriendelijke jongen vraagt mij eerst naar al mijn wensen. Hij luistert geduldig en laat mij dan een aantal toestellen en abonnementen zien. Eigenlijk wil ik exact hetzelfde en dat heeft hij gelukkig snel door. Hij biedt daarom een vernieuwde versie van mijn toestel aan met hetzelfde abonnement. Ik vind het helemaal prima zolang ik maar een scherm heb zonder barsten. Terwijl hij een nieuw contract samenstelt maak ik snel een rekensom. Ik realiseer mij dat een abonnement met toestel duurder is dan alleen mijn scherm repareren. Mijn toestel vertoont verder geen gebreken dus eigenlijk is dit niet zo’n slimme actie van mij. Ik vertel de jongen achter de balie wat er door mijn hoofd gaat en hij geeft mij gelijk.

Hij zegt dat ik ook alleen een sim only kan afsluiten en vervolgens mijn scherm ergens kan laten vervangen. Een veel beter idee! Maar ik wil wel een nieuw nummer. Hij vraagt mij waarom en legt uit dat het eenmalig twintig euro kost. Nou vooruit, omdat mijn vaste lasten er minder op worden vind ik het niet erg. De jongen gaat rustig verder met het opstellen van een nieuw contract. Omdat ik al klant bij hen ben en mijn abonnement verleng krijg ik extra belminuten, extra internet MB en ik kan voortaan gratis SMSen. Terwijl ik per maand bijna de helft minder ga betalen, ongelooflijk. Met de minuut ga ik steeds meer stralen. “Let op dit abonnement gaat vanaf 8 juni in”, aldus de Telfortmedewerker. Het nieuwe nummer daarentegen kan per direct al omgezet worden alleen moet ik die nog wel even kiezen.

Ohja, een nieuw nummer uitzoeken. Al snel vinden wij een mooie en makkelijke cijfercombinatie. Terwijl hij het nieuwe nummer voor mij registreert geeft de computer aan dat hier geen kosten aan verbonden zijn. Dus de eenmalige twintig euro hoeft niet eens. “Het wordt steeds mooier hier,” zeg ik verbaasd. Voor de jongen tegenover mij lijkt het niets bijzonders. Hij doet er zelfs nog een schepje bovenop. Hij pakt een visitekaartje van een bekende van hem en schrijft zijn naam erop. Ik krijg de instructie om, als ik daar behoefte aan heb, een paar winkels verderop langs een vriend van hem te gaan. Als ik het visitekaartje laat zien kan ik volgens hem mijn scherm laten vervangen tegen een extra voordelige prijs.

Ik neem meteen de proef op de som en ja hoor, veel goedkoper dan mij tot dan toe elders werd verteld. Bovendien heeft de meneer mijn scherm op voorraad en ook nog eens tijd vrij dus als ik nu mijn telefoon achterlaat, krijg ik het over 45 minuten alweer terug. Perfect! Ik loop een rondje door het centrum en voor ik het weet is de tijd al verstreken. Ik ga terug naar de repareer winkel en kan mijn ogen haast niet geloven. Het is lang geleden dat ik een toestel zo glashelder heb zien stralen. De man doet daar nog een hippe screen protector overheen en geeft mij doekjes mee om de schitterende glans extra lang te behouden. Als dat niet fantastisch is dan weet ik het ook niet meer.

Gratis een nieuw nummer, een belachelijk voordelig abonnement en een toestel dat weer in zijn volle glorie straalt. Mijn mobiele telefoon kan er weer tegenaan! En mocht er in de tussentijd iets met het toestel gebeuren dan geeft dat helemaal niets. De aardige jongen van Telfort zal mij altijd welkom heten en mij voorzien van een prachtige actie. Het mag gezegd worden dit is oprecht super service.

Leave a Reply

