Intermezzo

Ze woont hier echt! Ik had het mij laten vertellen, maar geloven deed ik het nog niet. Tot vanavond, want vanavond zag ik haar met eigen ogen hier in Baarn.

In de verte zie ik haar rustig mijn kant op komen wandelen. Ik ben aan het hardlopen en zie haar glimlachend naar mij kijken. Hoe dichterbij ik kom aanhollen, hoe trotser haar blik. Ik loop immers keurig met mijn schouders naar achteren en mijn borstjes vooruit en terwijl ik gecontroleerd ademhaal heb ik mijn lipjes getuit. Ze blijft mijn passen geamuseerd aanschouwen en wanneer ik naast haar loop, zegt ze goedkeurend: “Hallo.” Ik antwoord: “Goedenavond” en ben alweer weg.

Die Marijke Helwegen. Zal ze nog achterom hebben gekeken?

Leave a Reply

