100 dagen uitdaging

“Waarom zoek je altijd een nieuwe uitdaging?” De vraag van mijn beste vriend zit ruim een jaar later nog steeds in mijn hoofd. Op het moment zelf snapte ik niet dat het een serieuze vraag was. Het is toch logisch dat je steeds een nieuwe uitdaging zoekt? Wat moet je anders met je leven? In de tussentijd ben ik gaan inzien wat hij eigenlijk bedoelde te zeggen. Ik kan mij beter op één ding concentreren dan heel de tijd van de ene uitdaging in de andere te springen. Ik geloof best dat hij daar een punt heeft, alleen werkt het voor mij niet. Daarvoor ben ik gewoonweg veel te impulsief en hij weet het. Heel toepasselijk gaf hij daarom afgelopen maandag als verjaardagscadeau een armband. Niet zomaar een armband uiteraard, maar een armband van edelstenen. Het soort steen dat de kracht geeft om alle uitdagingen in het leven aan te kunnen. Super lief! Ik ben er heel blij mee en vanaf morgen komt het extra goed van pas.

Op 1 juni start namelijk de 100 dagen uitdaging waarvoor ik mij heb opgegeven. Het is een hardloopprogramma waarin ik in 100 dagen train voor een halve marathon. Volgens dit programma kan ik dus makkelijk de Bridge to Bridge run en de Dam tot Dam loop in september doen. Ik vind het rete spannend, aangezien ik vorige week voor het eerst 5 km heb gelopen. Ik heb ook weleens een 6 km en een 12 km gelopen, maar dat waren beide Obstacle runs. Het fijne daaraan is dat je niet continu aan het rennen bent, omdat je ook nog over obstakels moet klauteren en dergelijke. Je zou kunnen zeggen dat het fysiek om veel meer inspanning vraagt, maar zo ervaar ik het niet. Bij de obstakels staan namelijk veel mensen waarop je moet wachten, waardoor je even op adem kunt komen. Bij een hardloopwedstrijd ga je non-stop door. Ik ben heel benieuwd hoe ik het voor elkaar ga krijgen. Het begin is in ieder geval daar! Bovendien heb ik de motivatie, het hardloopprogramma en de armband. Het gaat helemaal goed komen! Al zijn alle aanmoedigingen en tips van harte welkom. Wens mij succes ;).

2 thoughts on “100 dagen uitdaging

  1. Viktor says:

    Goed eten.. Durven af te zien maar zeker je grensen kennen. Goed herstellen na een goede training.! Geen gekke dingen doen. En gewoon gas der op! Btw de suunto geeft ook aan hoeveel herstel tijd je nodig hebt 🙂 wat voor armband heb jij? Om te lopen?

    Liked by 1 person

    • Marjolein Seedrak says:

      Hey Viktor! Dank je wel voor alle tips! De Suunto klinkt fantastisch, al doe ik het voorlopig even zonder. Ik heb mijn horloge namelijk meteen weer terug gestuurd, ging nergens over. Ik gebruik nu de RunKeeper app en die werkt perfect! Hieronder zie je mijn edelstenen armband die kracht geeft bij uitdagingen 🙂

      Edelstenen armband

      Like

Leave a Reply

