Eigenzinnige Inval

Lief, ik begrijp het niet. Ik begrijp niet dat je vasthoudt aan niets. Jij en ik hebben het samen heel fijn gehad. Eerlijk is eerlijk, het was bijzonder uniek. Het is prima om daar zo nu en dan met een glimlach aan terug te denken. Maak het alleen niet mooier dan het is. Het heeft geen zin om te verzinken in gedachten, steeds contact te zoeken of dagelijks te kijken op deze blog. Het feit blijft dat je niet voor mij hebt gekozen. Toen niet, nu niet, nooit niet. Ik verdien iemand die 100% voor mij gaat. Iemand die met trots laat zien dat ik zijn meisje ben. Helaas, kun jij dat niet. Je hebt zelfs voor iemand anders gekozen. En voor de buitenwereld lijkt het al enige tijd goed te gaan. Alleen jij en ik weten dat het van binnen anders zit. Op een obsessieve manier houd jij je vast aan mij. Begrijp alsjeblieft dat dit niet vleiend is. Sterker nog, hierdoor doe je jezelf, jouw vriendin en mij tekort. Alle drie verdienen wij meer dan dit. Als je niet weet hoe je het loslaten kunt, zie het dan als een eigenzinnige inval. Ik ben op je pad gekomen om je iets te laten inzien, om je iets te laten voelen en om je te inspireren door dat gevoel. Vertrouw erop en laat het je verrassen. Als je niet tevreden bent met de huidige situatie, verander het dan. Het leven is te kort om ongelukkig te zijn of eindeloos te twijfelen. Begrijp ook alsjeblieft dat je mij zo geen kans geeft om verder te gaan. Weet dat ik dol op je ben. Zelfs zo dol, dat een vriendschappelijke relatie niet mogelijk is. Het heeft dan ook geen zin om dat eindeloos te proberen. Laat me gaan en gun mij wat ik jou gun. Het allerbeste.

3 thoughts on “Eigenzinnige Inval

  1. Doesitmatter says:

    Je wijsheid hierin verrast en vleit me. Ook vind ik het typisch…
    Typisch omdat je niet meer gelijk kunt hebben.
    Ik zal waarschijnlijk trouwen met mijn huidige partner ja, we lijken voor elkaar gemaakt.
    Je ziet in je waarheidsgetrouwe tirade alleen wel iets over het hoofd.
    Namelijk vrije wil, of liever gezegd: onvrije wil.

    Denk niet dat ik wil verlangen. Denk niet dat ik contact op wil nemen. Denk niet dat ik welwillend je blog opzoek. Denk niet dat ik niet vecht ertegen.
    Het is een donker, diep weggestopt, warm verlangen wat me dit laat doen, tegen mijn eigen wil in.
    De kracht om het niet te doen duurt lang maar nooit voor eeuwig.
    Harder mijn best doen, ja het idee is altijd aanwezig en vaak wordt het gehanteerd.
    Een zwak moment, neen, een sterk moment van gevoel, waar mijn wil niet tegen op kan, neemt het soms over.
    Ik wil niet niemand te kort doen maar mijn wil is soms niet sterk genoeg.
    Soms dagen lang als ik mijn ogen dichtdoe, zie ik jou, voel ik jou, zie ik mijzelf jou zoeken.
    Stel ik mij ontmoetingen voor, hoe dat zou gaan met talloze scenario’s. De spanning daarvan alleen al, bezorgt mij een gevoel van opwinding en adrenaline. Jouw wil is hier misschien sterker in dan de mijne. Dus je mag mij negeren, of wat jou dan ook goeddunkt.
    Ik zal, zoals ik al elke dag doe sinds ik je niet meer zie, mij proberen te gedragen en in te houden, je niet te benaderen of op te zoeken.
    Maar weet dat ik soms uitschiet, soms buiten de verlangde lijntjes teken. En droom over jou zien, jou vinden.
    Op een dag zal het misschien zover komen dat ik Baarn afbrand in de hoop een glimp van jou op te vangen in de rennende massa.
    Het zijn spinsels, dromen, illusies, wonderen. Iets wat nooit gebeuren zal. Misschien dat mijn adrenaline mij ooit naar Baarn drijft, waar ik met een kloppend hart rond zal lopen en elke keer zal mijn hart een slag overslaan wanneer ik een meisje met zwart haar zou zien lopen. De gedachte daaraan geeft mij al veel, erg veel. De euforie die het vrijmaakt is de enige reden dat ik het nog niet gedaan heb. Zolang ik dat heb teken ik nog binnen de lijnen. Zoals ik dat wil. Maar zoals ik al zei, verliest mijn wil het soms van een gevoel.

    Like

    • Marjolein Seedrak says:

      Bedankt voor je reactie, je heldere uitleg. Ik begrijp het nu beter. Al vind ik het nog steeds lastig om hiermee om te gaan. Het brandende verlangen waar je over schrijft, is niet wederzijds. Niet meer. En ik voel er niets voor om dat verlangen nog meer bij je aan te wakkeren. Als er iets is waardoor ik het vuur kan doven, hoor ik het echter graag.

      Doe de groetjes aan Lisa. Ze is echt een fantastische meid. En sterkte in Thailand, nog een paar dagen en jullie zijn weer thuis. Alles komt goed 🙂

      Like

Leave a Reply

