Krakende Platen

Glimlachend zit ik in de zonnestraal die door het dakraam naar binnen schijnt. Ik voel de warmte op mijn gezicht, terwijl ik langzaam heen en weer wieg in de schommelstoel. Genietend luister ik naar de krakende platen die ritmisch in de koffer draaien. Op één na zijn ze allemaal nieuw, alhoewel ze zijn al ruim vijftig jaar oud. Maar goed, ik heb ze pas sinds vanochtend en ben heel benieuwd of ik wel de juiste keuze heb gemaakt op de Mega Platen beurs in Utrecht. Zijn de zeventien Lp’s nog om aan te horen en eigenlijk wel af te spelen? Voorlopig schommel ik nog door om dat te kunnen beoordelen. Tot nu toe bevalt het heel goed. Ik tik vrolijk met mijn voet op de grond en knik swingend met mijn hoofd op en neer. Ik vind het fantastisch dat muziek luisteren op deze manier nog steeds mogelijk is. Trots kijk ik naar de flinke stapel die naast de koffer ligt. Jazz, soul, blues, rock er zit echt van alles tussen. De stapel had trouwens veel groter kunnen zijn, want jemig wat een festijn. Op de bonnefooi stap ik de jaarbeurs binnen en ben direct blij dat ik een bepaald budget bij me heb. Het woord mega is hier zeker op zijn plaats. Urenlang kun je scrosley-cruiser-2-kleurenmix-draagbare-platenspeletruinen, graaien, verdwalen en vinden. Iedere platenliefhebber haalt daar gegarandeerd zijn hart op. Of je nou op zoek bent naar die ene plaat of lekker wilt inslaan. Alles is mogelijk en nu is alles van mij. Ik flip een plaat om, zodat ik verder kan luisteren. Dromend denk ik aan een mooie zomerdag waarop ik met mijn koffer en collectie in het park zit. Iedereen is welkom om te luisteren, zingen, dansen, kletsen en picknicken. Het is één groot feest dus zorg dat je erbij bent!

Leave a Reply

