Dag Sinterklaasje

IMG_2361Terwijl heel Nederland gezellig aan het dobbelen is en met veel bravoure zijn gedichten voorleest, versier ik (tegen alle regels in) vandaag al de kerstboom. Een echte nog wel, want dat moest dit jaar. Met de zelfgemaakte kerstcd constant op repeat hang ik alles erin dat ik gisteren nog even snel gekocht heb. Ondertussen ligt de grond bezaaid met de troep van de boom en plakken mijn handen steeds meer van die prikkende dennennaalden. Ik zucht en roep regelmatig “Au!”, maar ga stug door totdat het af is. Een paar uur later doe ik een extra stap opzij en kijk met mijn armen over elkaar trots naar het eindresultaat. Ik moet meteen aan mijn moeder denken, die zal er vast iets op aan te merken hebben. Maar dat is dan jammer, want dit is mijn huis en mijn boom. In gedachten hoor ik mijn broer zeggen: “Zie je nou wel dat dit een mooie combinatie en genoeg is.” Ik geef hem gelijk en ben blij dat hij mee wilde om kerstinkopen te doen. Bovendien stel ik mij voor dat alle dobbelaars jaloers zijn, omdat hij bij mij al lekker staat. Zij gaan vast morgen aan de slag. Nu zijn ze nog te druk met zingen: “Dag Sinterklaasje, dahag, dahag..!” 

 

Leave a Reply

